Una nevera ben plena
descansava.
El seu termòstat sovint
s'apagava.
Diverses cols de Brussel·les,
avorrides,
van proposar un joc nou,
atrevides.
Caldria canviar de lloc,
rebotant,
fins que algú la porta obrís,
expectant.
Amb aquest joc tan senzill,
general,
podrien jugar els de baix
i els de dalt.
Uns sorolls estranys a dins
la nevera
van marcar l'inici de
la carrera.
1, 2, 3, pica paret!
1, 2, 3!
I el cuiner va obrir la porta
tot sorprès.
Mentre no estigués tancada:
llum encès.
Tothom es quedava immòbil
1, 2, 3!
Llavors es feia un silenci
evident,
no fos cas que ell detectés
moviment!
I la nevera cruixia,
misteriosa,
fent veure que no païa,
enganyosa.
Decidit a descobrir
el misteri,
el cuiner va obrir perdent
el senderi.
Un dels ous no tingué temps
de frenar
i precipitant-se al terra
s'esclafà!
I el cuiner els deixà de nou
a les fosques
i es va posar a recollir
tot de closques.
---
Extret de:
Amanida de poemes, de Núria Alberti.
Montcada i Reixac: Abadia de Montserrat, 2008.
Pàg. 26
Estratègies metodològiques:
Amb aquest poetari de Lola Casas podem treballar els diferents aliments. També podem dur fruites i verdures a l'aula i convertir-les en objectes divertits. D'aquesta manera serà més fàcil que els nens i les nenes tinguin ganes de tastar-los. Podem parlar de què estan fets, d'on surten, com es conserven, de la importància de dur una alimentació sana i, alhora, fer esport, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada