Aquest mapa conceptual ha estat creat després de llegir el capítol "Escriure un poema" del llibre "Lecciones de poesía para niños inquietos" de l'autor Luis García Montero. Amb aquest MC considero que es pot veure d'una manera esquemàtica i clara els punts més importants a tenir en compte a l'hora d'escriure un poema.
Per García (2000) és
important posar per escrit tot allò que veiem i que també sentim perquè
a través de la imaginació del poeta – escriptor, oferim als altres il·lusions
secretes. Per escriure és necessari seleccionar un tema. Ho podem fer
cercant una metàfora, composant música que doni forma a les paraules que volem
dir. També podem mostrar els nostres dubtes o les nostres pròpies eleccions,
exposar tot allò que sentim, que pensem, que imaginem o que veiem. Podem
utilitzar diferents verbs, adjectius, comparacions, metàfores, agafar imatges i
desfer-nos d’altres i, amb el temps, acabarem formant la nostra pròpia
consciència poètica. Aquella que ens diu què està bé i què està malament
perquè, com diu l’autor, “les lleis de la poesia només viuen al cap del poeta” i és aquesta consciència que pren amb el
temps la que permet que pugui suggerir el que està bé escrit del que està
malament. Per crear aquesta consciència podem copiar perfectament allò que ens
agradi d’un altre poeta o poetessa, imitar-los, calcar-los, etc., i, d’aquesta
manera, seguint i utilitzant el món i les idees d’un/a altre/a podem fixar uns
valors, un llenguatge precís i un sistema de composició que de mica en mica
anirà donant els nostres propis poemes.
Hem de ser
conscients que la majoria de poetes i poetesses, quan s’inicien en aquest
gènere literari, carreguen a les seves esquenes carpetes plenes de poemes
d’altres autors/es, imitant i inventant poemes a través d’allò que llegien d’aquests.
“La poesia és un vaixell que ens porta a nosaltres mateixos”
[García, 2000:137]
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada