dilluns, 9 de juny del 2014

Tinc una capseta plena de cançons


Tinc una capseta
plena de cançons;
si vols escoltar-les
fes-me un gran petó.

En sé més de trenta
què dic?, més de mil!
En una bosseta
guardades les tinc.

Si vols que les cante
deslliga el cordil,
que al cor ja no em caben
i volen eixir.

En tinc a l'armari,
en tinc al bagul;
si tu pots obrir-los
te'n cantaré un fum.

Mira com s'escapen,
vine i les veuràs,
com de les butxaques
cauen a grapats.

Tinc u na capseta
plena de cançons;
si tu vols cantar-les
totes teues són.



---
Extret de: 
Selecció de Miquel Desclot i il·lustracions de Mercè Galí.
Barcelona: La Galera, 2009.
Pàg. 186

[poesies+suc.png]


Estratègies metodològiques

Podem portar una capsa a l'aula (o a casa) i guardar aquelles coses que més ens agraden. Podem posar en un paper una paraula del que ens agradaria guardar i després explicar per què. Podem parlar de cançons, cantar-les, de poemes, recitar-los, etc. 

També podem parlar, que intentin dir-nos què volen dir frases fetes com "caure a grapats", "cantar un fum", etc. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada